,.,.,.

med tunga steg går jag ut det är mörkt men natten hålle rpå att ljusna upp, jag går ut genom porten en är ganska tung så jag trycker upp den med axeln så jag ska kunna ha min händer i fickorna för det är kallt. Det är frost på bilarnas rutor som står parkerade längs vägen, jag går en sväng innan jag först kollar åt häger sen åt vänster för att det inte ska komma några bilar sen korsar jag vägen. Det kommer en backe och några trappor och jag känner hur benen inte orkar som dom gör mitt på dan. jag går över en bro och går en bit till sedan upp för en trappa sätter mig på en bänk och inväntar det orange, röd och vita tåget som det står östgötatraffiken på! jag går in och sätter mig tungt i en av stolarna efter nåfra minutr har jag somnat men vaknar lika fort av att nån sätter sig i sättet breve och brer ut sig så jag bara får ett halvt sätte försöker somna om men känner hur personen breve mig stirrar, framme äntligen slippa trängas med en gubbe eller gumma som luktar svett, går till en buss och sätter mig i en obekväm stol, sedan när jag går av ser jag den gula stora byggnaden som är byggt av gult tegel, jag ger igenom portarna och känner hur allt på axlarna tynger ner, ännu en dag i skolan tänker jag en stund och går sedan vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0