"när man var liten då lekte man varje dag"

Varför kan inte allt vara som när man var liten?
Man gick och la sig jätte tidigt och man behövde inte gå upp så tidigt eftersom mamma skjutsade en, eller att man bodde nästan granne med skolan. Man kunde göra nåt dumt men man fick aldrig så mycket skäll eftersom man var bara barn. Man hade inga problem och man visste knappt vad en mobil var eller internet. Jag var 11 eller nåt när jag fick min första mobil en nokia 3310 kommer ni ihåg dom? Men liksom min lillebror som bor hos pappa var kankse 7 eller nåt när han fick sin första, visst utvecklingen går fortare men herregud jag ser barn som är 7 som har massa smink höga klackar och korta kjolar, liksom vart är världen på väg?

Jag vill åka tillbaka i tiden, jag vill kunna vara med min mamma och leka eller nåt. Även fast jag vill att hon behandlar mig som om jag vore vuxen, jag vill kunna ta det ansvaret som en vuxen gör även fast jag vet att jag inte är mogen nog. När vet man att man är mogen nog att bo själv osv? Det är svårt för snart ska jag ta körkort det kommer väl gå åt helvete, sen studenten, jobb, egen lägenhet, barn och man och hela skiten!

Det är sånt jag funderar på ibland och det är sjukt hur fort tiden går för det känns som igår jag satt på golvet i min kompis rum och lekte med barbie!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0